Friday, January 18, 2008


مقاله ششم

دین، سیاست، آمریکا

یک صحنه‌ای هستش توی "دیگران" آمنابار که خیلی دوستش دارم... صحنه‌ای که نیکول کیدمن داره واسه بچه‌هاش توضیح می‌ده که باباشون رفته جنگ با دشمنان و خدا باهاشه... و دختره ازش می‌پرسه که ازکجا معلوم که خدا با طرف ماست... و نیکول کیدمن با عصبانیت جواب می‌ده که معلومه! تو این جنگ ما آدم خوب‌هاییم! معلومه که خدا با ماست!

این مستند زیبا رو در مورد نقش دین در سیاست و جامعه آمریکا حتما ببینید اگه وقت دارید. 18 و 19 ژانویه به صورت مجانی می‌شه آنلاین دیدش... معتقدم که واقعا خوب ساخته شده...

از اینجا می‌تونید ببینید.

ممکنه قبلش دوست داشته باشید نوشته برادر ونگز رو هم درباره‌ش بخونید.

2 comments:

Anonymous said...

سلام نبات جون رفتم ديدمش خيلی برام جالب بود ولی اينطور که من به نظرم رسيد بيشتر يجور تبليغ انتخاباتی بود. با توجه به اينکه اصولا مورمونها خيلی اعتقادات افتضاحی دارند و از کاتوليک ها صد پله فاندامنتال تر هستند نشون دادن بچه کوچيک ها و اسم مسیح بطور واضح يجور مظلوم نمايی بود. علاوه بر اون سخنرانی رامنی هيچ شباهتی به سخنرانی کندی نداشت در جايی که کندی ارزش های سکولار آمريکا را به رسميت می شناسد و قول می دهد که از آن عدول نکند رامنی به وضوح گفت سکولاريزم يک جور دين است و اشتباه است و خدا بايد در همه کاری باشد. به نظر من مردم آمريکا دارند يک امتحان بزرگ می دهند اگر قدر و ارزش سکولاريزم را ندانند و فريب اينجور تبليغات را بخورند آينده بدی خواهند داشت.

Amir said...

این که تبلیغاتی بود که معلومه... کاملا ... اما اشاره به سخنرانی کندی حتی اگر برای مقایسه و تشبیه هم باشه خوب بود...